top of page
  • Obrázek autoraveronikabalson

Jak to všechno začalo? Jaký je příběh značky?


PURPLY

Co nás vedlo k tomu založit si vlastní značku?

Ač se to může zdát jako klišé, ten hlavní důvod proč jsme se před dvěma lety rozhodly začít šít bylo to, že v komerčních obchodech jsme nemohly najít oblečení, které by se nám líbilo, bylo z kvalitního materiálu, a které by sedělo nám i našim postavám. Já osobně jsem menšího vzrůstu a tak všechny délky, ať už rukávů, kalhot či kabátů, jsou mi dlouhé. U mamky to zase bylo tak, že má plný ženský dekolt, ale celkem úzký pas a menší zadek, takže oblečení velikosti L jí bylo velké, ale Mko zase malé. Často jsme tak trávily hodiny v kabinkách, jen abychom narazily na správný kousek. Když už jsme ho našly, měly jsme problém s tím, jak je ušitý, nebo z jakého je materiálu.


Jak jsme přišly na to, že budeme šít kimona?

Ten nápad v nás rostl postupně. Určitě to nebylo tak, že bychom hned od začátku věděly, že se budeme věnovat jen kimonům. Mamka si první ušila věci do práce. Pracuje jako zdravotní sestra a uniformní oblečení, do kterého se musela každý den oblékat, ji nebylo vůbec pohodlné. Chtěla vypadat žensky, a tak si vytvořila sérii šatů, které jí umožnily si v práci pohodlně sednout a jsou i praktické při pohybu. Nápad vytvořit první kimono přišel až o několik měsíců později. Inspirací byl podcast s americkou designérkou Eileen Fisher, která se věnuje jednoduchým střihům. Všimla jsem si, že mezi jejím oblečením je i zajímavý kabátek. Připomínal mi kimono z dob, kdy jsem cvičila jiu-jitsu v Tiger Teamu. V tu chvíli už bylo jasno! Touha ho mít a ušít byla na světě a na výsledek se můžete podívat tady.



V čem jsme na trhu unikátní?

Myslím, že se odlišujeme hned v několika věcech. Když jsme s mamkou projekt začaly, slíbily jsme si, že se necháme vést ženskou intuicí, a že náš vztah bude vždy na prvním místě ať se děje cokoliv. Tedy nezakládaly jsme PURPLY s vidinou toho, že nutně zbohatneme. Ale stejně jako sobě, i ostatním ženám, jsme chtěly zprostředkovávat pohodlí i eleganci. To se nám povedlo, protože každé naše kimono má svou vlastní duši. Navíc nic z naší nabídky nemá velikosti a ani klasické střihy. Šití kimon se může zdát jednoduché, ale opak je pravdou. Jsou různé varianty, délky a možnosti detailů. Ve chvíli, kdy se do tradičního střihu zasahuje evropskými rukávy nebo kapsami, né vždy to dobře funguje. Chce to cit a praxi, kterou i my stále prohlubujeme. Největší výhodou kimona je ale v jeho zavinování. Zcela se přizpůsobí naší postavě. Je přirozené, že se naše tělo v průběhu života mění. To co už podle nás ale není úplně přirozené je stávat se obětí konfekčních velikostí a frustrací, které z toho pramení. Věříme, že v tom se velmi a zásadně odlišujeme od většiny značek na trhu. Oblečení je z našeho pohledu investice, kterou děláme samy do sebe. Pokud chceme, aby nám kousek opravdu vydržel a jeho Cost per wear - tedy cena za jedno nošení, byla co nejnižší, pak model musí být kvalitní, precizně ušitý a nadčasový, tak aby našel stálé využití u nás v šatníku.


Více o nás se dozvíte i v krátkém video rozhovoru.

Alena & Veronika

👘

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page